• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 16:11
  • کد خبر : 616
  • چاپ خبر

تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع فرهنگی آموزشی بم

‍ به گزارش آرمان بم وزیر آموزش و پرورش درباره مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان که سال۸۴ شروع به ساخت شده و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است بیان داشت: این مجتمع به بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار

‍ به گزارش آرمان بم وزیر آموزش و پرورش درباره مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان که سال۸۴ شروع به ساخت شده و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است بیان داشت: این مجتمع به بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

یوسف نوری از احداث یک مدرسه در شهرستان بم که اعتبار آن از هفته آینده ابلاغ می شود خبرداد و گفت: دو مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد که با احداث مدرسه ایمن دانش آموزان این مدارس کانکسی در این مدرسه مستقر خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش از وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهر بم خبرداد و بیان‌کرد: این مدارس ۲۲ کلاس درس دارند که در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور دارد و اداره نوسازی مدارس تعهد کرده که در اسرع وقت این مدارس را به کلاس های ایمنی تبدیل کند.
نوری با اشاره به اینکه اعتبار مورد نظر برای احداث مدارس تامین شده است تصریح کرد: بخشی از این اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش و ۴۰ درصد آن نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی دیگر نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره خانه معلم این شهرستان که از زلزله سال ۸۲ تخریب شده و هنوز احداث نشده است گفت: به دلیل اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان یک مرکز جامع محسوب می شود فعلا برای خانه معلم تصمیمی اتخاذ نمی شود.
نوری همچنین درباره کارخانه تولید شیر که توسط خیرین در هنرستان کاردانش دخترانه احداث شده بود اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۴ تن در روز در قالب‌های پاستوریزه و هموژنیزه احداث شده و متاسفانه سال‌ها بلااستفاده مانده است.
وی می گوید به دلیل اینکه این کارخانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و دستگاه ها نیز از چرخه تولید خارج شده بودند برای راه اندازی و بهره برداری این کارخانه تامین و نگهداری آن ها در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.
وی از دانش آموزان هنرستانی شهرستان بم کمک گرفته می شود تا این مکان به هنرستان تولید کشاورزی تبدیل شود.
وی در بازدید از پژوهشسرای رازی این شهرستان طی تماس با مسئولان اپراتور همراه اول از آنان خواست تا پشتیبانی این مرکز توسط این اپراتور به صورت ویژه انجام شود . همچنین قول تجهیز آزمایشگاه نانو فناوری جهت پژوهش سرای دانش اموزی رویان را دادند.

بازدید از دو مدرسه کانکسی، مجتمع فرهنگی و آموزشی و کارخانه تولید شیر واقع در هنرستان کاردانش دخترانه و دیدار با خانواده شهیدان دانش آموز بسیجی جهان آبادیان از جمله برنامه های وزیر آموزش و پرورش در بم بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.