• تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آگوست 2021 - 10:34
  • کد خبر : 529
  • چاپ خبر

ساخت موزه باستان شناسی در بَم

اشیا تاریخی شهرستان بَم در موزه اختصاصی نگهداری خواهند شد. به گزارش پایگاه خبری آرمان بم به نقل از  صداوسیما ، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی این شهرستان گفت: این موزه در ساختمان سابق پایگاه میراث جهانی بم با زیربنایی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود و از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های

اشیا تاریخی شهرستان بَم در موزه اختصاصی نگهداری خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان بم به نقل از  صداوسیما ، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی این شهرستان گفت: این موزه در ساختمان سابق پایگاه میراث جهانی بم با زیربنایی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود و از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های نمایش اشیا، سالن اجتماعات، گالری موقت، آزمایشگاه، غرفه‌های صنایع‌دستی، کافی‌شاپ تشکیل خواهد شد.

محسن قاسمی با اشاره به اینکه دو تا سه ماه آینده کار ساختمان موزه به اتمام می‌رسد، افزود: در این موزه تمام اشیای کشف شده در منطقه بم بزرگ (بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) از قبل از زلزله تاکنون به نمایش در می‌آید.

وی گفت: این اشیا شامل سه بخش پیش از تاریخ، قبل و بعد از اسلام می‌شود که در معرض دید علاقمندان به تاریخ و باستانشناسی بم قرار می‌گیرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اعتباری معادل ۵ میلیارد ریال برای تهیه ویترین‌های نمایش اشیای موزه مذکور اختصاص داده و شهرداری بم نیز نورپردازی و اجرای دوربین‌های پایش تصویری و… را برعهده دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.