• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 می 2021 - 13:21
  • کد خبر : 432
  • چاپ خبر

ایجاد استان جدید به مرکزیت بم محرومیت های ناشی از زلزله بم را مرتفع خواهد کرد

به گزارش آرمان بم  .پس از حواشی به وجود آمده روزهای اخیر در مورد تشکیل استان کرمان جنوبی به مرکزیت شهرستان جیرفت جمعی از جوانان انقلابی شرق استان کرمان در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار تشکیل استان کرمان شرقی به مرکزیت بم شدند. متن این نامه به شرح زیراست: ((  بسم الله

به گزارش آرمان بم  .پس از حواشی به وجود آمده روزهای اخیر در مورد تشکیل استان کرمان جنوبی به مرکزیت شهرستان جیرفت جمعی از جوانان انقلابی شرق استان کرمان در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار تشکیل استان کرمان شرقی به مرکزیت بم شدند. متن این نامه به شرح زیراست:

((  بسم الله الرحمن الرحیم و هو رب الصابرین  ))
 
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظّله العالی)
رهبر معظم و معزز انقلاب شکوهمند اسلامی و ولی امر مسلمین جهان

با سلام و درود به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سرّه) و سلام بر روان پاک شهیدان این مرز و بوم خصوصاً یار و یاور مظلومان و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) و همچنین گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه غمبار زلزله پنجم دیماه ۱۳۸۲ بم چند خطی درد دل خود را با مولایمان بیان ابراز میداریم.

رهبر عزیز

اکنون که با شما سخن تازه میکنیم بیش از ۱۷ سال است که ازحادثه تلخ و سهمگین زلزله بم میگذرد و سالهاست که تلخی آن واقعه، ما مردمان این خطه را که مفتخر است از سوی نایب بر حق امام زمان، دارالصابرین نام گرفته را همراهی میکند.
ما مردم بم با تلاش و کوشش و با هدایت های داهیانه ولی امر مسلمین جهان و با کمک هموطنان عزیز و همت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همانطورکه فرمودید، بم را از میان ویرانه ها باعزت و افتخار و استحکام، سربلند و استوار از نو ساختیم. اما علیرغم تلاش های فراوان و توجهات و عنایات ویژه حضرتعالی متاسفانه همچنان پس از گذشت بیش از ۱۷ سال از حادثه زلزله بم برخی کاستی ها و کمبود ها ما را نگران و دل آزرده کرده است. ویرانه هایی در دل شهر باقی مانده و کمبود امکاناتی که به واسطه زلزله رقم خورده سبب شده تا خطه شرق استان در مسیر توسعه و شکوفایی خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کند.

حضرت آقا

دولت ها آمدند و رفتند اما برخی مشکلات همچنان باقیست، روزی به ما قول دادند که بم را تبدیل به فرمانداری ویژه میکنم، روزی دگر قول تاسیس ادارات کل را دادند تا با استفاده از بودجه اختصاصی آنها چهار شهرستان بم ، نرماشیر ، ریگان و فهرج بهره مند شده و محرومیت ها زدوده شود، اما هیچکدام از قولها عملی نشد و شرق استان کرمان با وجود موقعیت ژئوپولتیکی، استراتژیک و خاص از نظر نزدیکی به مرزهای شرقی و کرویدور بین المللی شرق و همچنین استعداد های فراوانی از جمله صنعت خودروسازی، صنعت گردشگری آن و غیره، همچنان از داشتن امکانات اداری در خور شان مردم محروم است. شهروندان این چهار شهرستان سالهاست که در خط مقدم بسیاری از مخاطرات طبیعی و سیاسی و …. در دفاع از آرمان های انقلاب ایستادهاند. امّا آقایان گاهی قانون را بهانه می کنند و می گویند قانون اجازه نمی دهد تا به شهرستان ها ادارات کل را واگذار نماییم.  اما اگر چنین است پس چگونه می شود شهرستان همجوار ما جیرفت عزیز، که مردمانش

همچون برادران و خواهران خونی ما هستند، امتیاز ۲۵ اداره کل را دریافت و آن ها را تاسیس کردند و در طول سالهای پس از زلزله بم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت و توسعه را با سرعت طی کرده اند. صد البته ما بسیار خوشحالیم که مردمان مناطق محروم جنوب استان کرمان از برکت این نظام و حضور این ادارات کل استفاده برده و اکنون نیز به دنبال استقلال از استان کرمانند. اما آیا اعطای امتیاز فراقانونی به یک نقطه و عدم نگاه متوازن به توسعه استان کرمان یک رویکرد تبعیض آمیز نیست؟

برای مردمان بم، ریگان، نرماشیر و فهرج (شهرستانهای شرقی استان کرمان) توسعه و پیشرفت سایر مناطق استان خصوصاً مناطق محروم و کم برخوردار جنوب بسیار ارزشمند است، اما امیدواریم نگاه ویژه ای که به جنوب این استان پهناور میشود، موجب نگردد که مشکلات سایر مناطق به فراموشی سپرده شود. ما به دنبال نگاه فرا قانونی نیستیم بلکه خواستار برابری همه در برابر قانون و نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار هستیم. فلذا لازم دانستیم تا با استعانت از خداوند متعال و استمداد طلبی از شما رهبر عزیزتر از جانمان استدعا کنیم تا به متولیان امر دستور دهید تا برابر قانون برای رعایت عدالت و توسعه متوازن تک تک نقاط ایران عزیز خصوصاً استان پهناور کرمان در کنار توسعه سایر مناطق، توجه ویژه ای به مردم زلزله زده بم و شرق استان بنمایید

ما نیز همچون برادران و خواهران جنوبی خود خواستار این هستیم تا با جدایی از استان کرمان و دریافت بودجه اختصاصی به عنوان استان نخلستان (کرمان شرقی) به توسعه، پیشرفت و محرومیت زدایی از چهره این منطقه مظلوم سرعت بخشیم. بی شک ایجاد استان جدید در منطقه شرق استان کرمان برکات فراوانی را بدنبال خواهد داشت و موجب می شود با استقلال بودجه ی آن از استان پهناور کرمان سایه شوم محرومیت خصوصاً محرومیت های ناشی از زلزله بم از مناطق شرقی استان کرمان مرتفع گردد.

ما جوانان ولایتمدار شرق استان کرمان از امام عزیز خود عاجزانه تقاضا داریم همچون گذشته با توجه و عنایات ویژه خود به این خطه شهید پرور، موجب دلگرمی و آرامش خاطر ما مردم داغدیده باشند و دستور فرمایند به فوریت تشکیل استان کرمان شرقی ( استان نخلستان) بررسی و اجرا گردد.

آقا جان خیلی ها آمدند و رفتند اما کسی چون شما یاور ما نبوده و نخواهد بود بار دیگر دست محبت خود را بر سر مردمان این خطه بکشید و یاورمان باشید.

از خداوند متعال و با دلی رنجدیده دعایتان میکنیم و امیدواریم سایه سرافراز شما رهبر فرزانه از سر مردمان بم ، خطه شرق استان کرمان، کشور عزیزمان ایران اسلامی و همه ی مسلمانان و محرومان عالم کم نشود

ایام عزتتان مستدام
والسّلام علیکم و رحمهاللَّه و برکاته
جمعی از جوانان ولایتمتدار و انقلابی شرق استان کرمان و دارالصابرین بم

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.