• تاریخ انتشار : دوشنبه 17 می 2021 - 18:19
  • کد خبر : 425
  • چاپ خبر

مانور زلزله فرضی در روستای خواجه نظام بم برگزار شد

مانور زلزله فرضی با قدرت ۶٫۱ دهم ریشتر در روستای خواجه نظام شهرستان بم با حضور نیروهای ستاد بحران و هلال احمر برگزار شد. به گزارش آرمان بم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ظهر دوشنبه در مانور فرضی زلزله که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر در روستای خواجه نظام شهرستان بم برگزار

مانور زلزله فرضی با قدرت ۶٫۱ دهم ریشتر در روستای خواجه نظام شهرستان بم با حضور نیروهای ستاد بحران و هلال احمر برگزار شد.

به گزارش آرمان بم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ظهر دوشنبه در مانور فرضی زلزله که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر در روستای خواجه نظام شهرستان بم برگزار گردید گفت: پیشگیری و کاهش خطر بلایای طبیعی مانند سایر موضوعات اجتماعی برای هلال احمر حائز اهمیت است و آنچه برای ما مهم است توانمندی و توانمندسازی نیروهایی است که در منطقه قرار دارند .


رضا فلاح بیان کرد:در مدیریت بحران در ساعات اولیه دو موضوع مهم یعنی زمان برای اعضای ستاد بحران و پاسخ برای افراد آسیب دیده بسیار با اهمیت است. همچنین اگر نتوانستم در زمان مناسب پاسخ دهی مناسب داشته باشیم، باعث پدید آمدن بحران جدیدی در دل بحران قبلی خواهیم شد.
وی ادامه داد:با توجه به اهمیت عامل زمان در عملیات امداد و نجات و اقدام صحیح در هنگام وقوع حوادث و سوانح و خصوصاً در مورد خدمات امداد و نجات و فوریت های پزشکی ، نیاز به نیروهای آموزش دیده و سازمان دهی شده ای در حوزه امداد و نجات است.
فلاح مهم ترین راه ارتقاء مهارت و توانایی نیروهای امدادی را برگزاری تمرین و مانور هایی تحت عنوان ساعت صفر دانست تا نیروهای عملیاتی آمادگی و مهارت لازم را کسب نمایند و میزان تعامل با دستگاه‌های مرتبط در ستاد بحران سنجیده شود.


به گفته وی تمرین‌های محدود و عملکردی و دور‌میزی برای سنجش موضوعاتی است تا در ساعات اولیه آرامش به منطقه آسیب دیده برگردد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد:بعد از یک حادثه باید مراقب بود تا بحران طبیعی به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود و باید در بُعد روحی و روانی تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی ورود کرده و نشاط را به منطقه حادثه دیده برگردانند.
وی خاطرنشان کرد:براساس سناریوی از قبل تعریف شده کلیه عوامل امدادی ستاد بحران شهرستان بم در نزدیکی منطقه مانور مستقر شده و آماده اعلام مانور شدند.


فلاح می گوید در این حادثه ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده که ۵ نفر مفقود و ۱۲ نفر مصدوم شدند و متاسفانه سه نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.
به گفته وی نیاز به اسکان اضطراری در منطقه زلزله زده احساس می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهارداشت:براساس بُعد حادثه شهرستان های معین ریگان ،فهرج و نرماشیر همچنین تیم مرکز استان و تیم سگ های زنده یاب در حالت آماده باش قرار گرفتند و در مرکز مستقر شدند.
فلاح توضیح داد: در حال ارزیابی بیشتر منطقه هستیم و براساس نوع ارزیابی سایر دستگاه‌ها مانند مخابرات ،راهداری و آب و برق نیز باید در مکان حادثه مستقر شوند همچنین امنیت منطقه بر عهده نیروی انتظامی است .

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.