• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 مارس 2021 - 21:51
  • کد خبر : 229
  • چاپ خبر

سه مرحله واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی بم دریافت شده است؛

گروه دوم سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند وجانبازان که واکسیناسیون این گروه‌ها در حال انجام است. به گزارش آرمان بم معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: تاکنون طی سه مرحله واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی بم داده شده است؛ در یک مرحله ۳۰دُز ، در مرحله دوم هم ۳۶۰ دُز و در

گروه دوم سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند وجانبازان که واکسیناسیون این گروه‌ها در حال انجام است.


به گزارش آرمان بم معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: تاکنون طی سه مرحله واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی بم داده شده است؛ در یک مرحله ۳۰دُز ، در مرحله دوم هم ۳۶۰ دُز و در مرحله سوم ۳۰۰ دُز واکسن کرونا دریافت کردیم.

دکتر شیرین نصری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم روز پنج شنبه ضمن تشریح روند واکسیناسیون پرسنل بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علیه کرونا در مورد نحوه توزیع این واکسن گفت: سهمیه تخصیص واکسن کرونا همانند واکسن آنفلوآنزا در ابتدا به جامعه هدف تخصیص پیدا می کند که این موضوع  با تدابیر لازم از سوی مسئولان در وزارت بهداشت و درمان صورت پذیرفته است.

دکتر نصری اظهارداشت: تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی بم مجموعا ۶۹۰ دُز واکسن کرونا دریافت شده است.
به گفته او تاکنون از مجموع واکسن های دریافتی حدود۴۸۵دُز به کادر بهداشت،درمان و اورژانس ، ۱۰۵ دُز به بیماران خاص و سرطانی ، ۸۰ دُز به سالمندان خیریه سپهر و ۲۰دُز نیز به جانبازان و ایثارگران تزریق شده است.
دکتر نصری افزود: براساس دستورالعمل باید این واکسن‌ها را در وهله اول به پرسنل آی‌سی‌یو، پرسنل بخش‌های کرونا، بخش‌های عفونی و بخش اورژانس توزیع می‌کردیم. در پارت دومی که به ما دادند، تعدادی را برای مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان ۵۰ درصد به بالا که در مراکز خاصی نگهداری می‌شوند، مشخص کرده بودند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: قسمت اول کار از ۲۰ بهمن ماه آغاز شد. پارت دوم نیز در تاریخ ۲۵ اسفندماه به افراد واجد الشرایط تزریق شد.

به گفته دکتر نصری مرحله سوم نیز مورخ ۲۵ اسفندماه تحویل گرفته شد و هم اکنون در حال تزریق این مرحله هستیم.

او تاکیدکرد:از آنجایی که هنوز تعداد واکسن کم است، به تعداد همه همکاران نمی‌رسد، اما همکاران نگران نباشند و فکر نکنند که دیگر واکسن به آنها نمی‌رسد. در پارت‌های بعدی واکسن براساس توزیعی که وزارت بهداشت برای ما انجام می دهد، این روند را ادامه داده و به زودی گروه‌های بیشتری را هم تحت پوشش واکسن قرار می‌دهیم.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم درباره زمان واکسیناسیون عمومی کرونا برای مردم، عنوان کرد: طبق سند واکسیناسیون کرونا که از سوی وزارت بهداشت به ما ابلاغ شده است، در مرحله اول دو گروه واکسینه می شوند گروه اول پرسنل بهداشت و درمان که مستقیما با کرونا سروکار دارند.

دکتر شیرین نصری درباره نحوه توزیع واکسن از سوی وزارت بهداشت، گفت: توزیع واکسن از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ورود واکسن به کشور است. معمولا وقتی واکسن وارد کشور می‌شود، بعد از انجام اقدامات مربوط به ثبت و رهگیری واکسن در وزارت بهداشت، در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.